Wednesday, February 8, 2012

ආ-දරය



....තවත් එක් ආදර කතාවක් නොවේ...

ගංගානාත් දුල්ෂාන් පීරිස් ගේ "ඔබේ නෙතින් මා දකින්න" ජුනි 30 වෙනිදා කලාභවනට ඇවිත් යන්න එන්න......කලාභවනේ පිවිසුම් දොරටුව ඉදිරිපිට සුළඟට පැද්දෙමින් තිබෙන මගේ චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනය ගැන සදහන් වන බැනරය දෙස සුළු මොහොතක් බලා සිටින විට කොතරම් කාර්‍ය බහුල දවසක් උනත් අද එය මා මගේ සුන්දර අතීතයට ගෙන යන්න සමත් වුනා.

මෙත්සලා...මට තවමත් හොඳට මතකයි ඇයව මුනගැසුන මුල්ම දවස.ඒ මම සෞන්දර්ය විශ්ව විද්‍යාලයේ අවසන් වසරේ ඉන්න දවස්වල ආනන්ද කුමාරස්වාමි මාවතේ වැටකට හේත්තු කරලා මගේ චිත්‍ර විකුණපු දවසක්.ඒ චිත්‍ර අතර එක චිත්‍රයක් තිබුනා ඉතා අලංකාර ලෙස සරසපු කාමරයක් මැද තියලා තිබුන රෝස මල් අතුරපු ඇඳක කොනක් ගිනි ගන්න ආකාරය නිරූපණය කරපු චිත්‍රයක්.

බොහෝ දෙනෙකුට වටහා ගන්නට නොහැකි උන ඒ චිත්‍රය එන හැමෝටම විග්‍රහා කරල හෙම්බත් වෙලා හිටපු වෙලාවක තමයි මෙත්සලායි එයාගේ යාළුවෝ ටිකයි එතනට ආවේ.ඒ කෙල්ලෝ ටික අතරින් එක්කෙනෙක් "කව්ද මේ චිත්‍රය ඇන්දේ" කියල ඇහුවහම මමත් කින්ඩියට වගේ "මම.ඇයි නංගි ඔයාට මේ චිත්‍රයේ අර්ථය තේරුම් ගන්න පුලුවන්ද" කියලා ඇහුවා.මගේ දිහා උඩ ඉදලා පහළටත්, පහළ ඉදලා උඩටත් බලලා මටත් වඩා හොඳට ඒ චිත්‍රය විග්‍රහ කරපු ඇය මෙත්සලා...ඒ වන විට ඇය රාගම වෛද්‍ය විද්‍යාලයේ තුන්වන වසරේ වෛද්‍ය ශිෂ්‍යාවක්.එදා දැන හඳුනගෙන ඇරඹුන ඇගේත් මගේත් ආදර කතාව නිදසරේ අවුරුදු 2ක් ගලාගෙන ගියා.ඇගේ තිබුන කාන්තාලාලීත්‍යයත්, සුකුමලභවත් ගොඩක් වෙලාවට මගේ චිත්‍ර වලට හේතු පාඨයක් උනා.කෙල්ලෙක් ගැන තුන් හිතකවත් අදහසක් නැතුව චිත්‍ර වලටම ආදරය කරපු radical artist කෙනෙක් විදිහට වැඩි දෙනෙක් හදුන්වපු මම මෙත්සලාගේ බාහිර සුන්දරත්වය පරයා ඉස්මතු වෙලා තිබුන අභ්‍යන්තර සුන්දරත්වය ඉදිරියේ දණ නැමුවා.

මට මතකයි ඇය හැම නිතරම මට කිව්වා "ඔයාගේ දිග කොණ්ඩෙයි, උසයි, හමේ පාටයි, රැවුල කපලා තියන style එකයි ඔයාට ගොඩක් ලස්සනට match වෙනවා" කියලා.මම හිතුවේ ගෑණු ළමයි මේ වගේ භාහිර ස්වරූපයකට අකමැති ඇති කියලා, ඒත් මෙත්සලා ඊට හාත්පසින්ම වෙනස් වුනා.ජීවිතෙ කවදාවත්ම කෙල්ලෙක්ට ආදරේ කරලා නොතිබුන මම ඇයට ආදරේ කරපු තරම ගැන අදටත් මට පුදුමයි.ඇය මගෙන් බලාපොරොත්තු වුනෙත් අසීමිත ආදරයත්, නිතර දෙවේලේ ඇය ගැන හොයලා බලන එකත් විතරමයි.අපේ ගෙදරින් ඇයට ඉහලින්ම කැමති උනත්, අපි වගේම සාමාන්‍ය පවුලක අය වුන මෙත්සලාගේ දෙමව්පියෝ කවදාවත්ම මාව දැකලා නොතිබුනත් මට අකමැති වුනේ මම කොණ්ඩේ වවා ගත්ත radical artist කෙනෙක් වුන නිසා.

එයාලට ඕන වුනේ මෙත්සලාව ඩොක්ටර් කෙනෙක්ට හරි ඉන්ජිනියර් කෙනෙකුට හරි දෙන්න. මෙත්සලාටත් එයාගේ අම්මලාගේ කීමට උඩින් යන්න පුළුවන් කමක් තිබුනේ නෑ.ඒ නිසාම මීට අවුරුදු 2කට විතර කලින් මට ඇයව අහිමි වුනා.අද වන විට ජාත්‍යන්තර මට්ටමේ සම්මානයක් දිනා සිටින මම අද මගේ උපන්දිනය දවසේ චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනයක් සංවිධානය කරේ ඒක මටත් වඩා මෙත්සලාගේ හිතේ තිබුන එ හීනය සැබෑ කරන්න.

අද පොල්තෙල් පහණ පත්තු කරේ මගේ ජීවිතේට ගොඩක් සම්බන්ධ අය.ඒත් අද මෙත්සලා එතන හිටියේ නෑ.අද මෙත්සලාත් මෙතන හිටියා නම්.....

මෙත්සලා මීට අවුරුදු එකහාමාරකට විතර කලින් දොස්තර කෙනෙක් එක්ක විවාහ උනත් මේ වන විට අවාසනාවන්ත ලෙස ඒ විවාහය දෙදරා ගිහින් ඇය දැන් නීතියෙන් වෙන් වෙලා ඉන්නේ.එදා මම ඇදපු මටත් වඩා හොදට මෙත්සලා විග්‍රහා කරපු රෝස මල් අතුරපු ඇද ගිනි ගත්ත ආකාරය නිරූපනය කරපු චිත්‍රය වගේම මෙත්සලාගේ විවාහ ජීවිතයත් දවසක දෙදරලා යාවි කියලා නම් ඇයට කවමදාකවත් හිතෙන්නේ නැතුව ඇති.

ඇගේ දික්කසාදය ගැන මම දැනගෙන හිටියත් අද වෙනකන් මම ඇයට දුරකථන ඇමතුමක්වත් නොදුන්නේ හුගාක් සංවේදී කාන්තාවක් වුන ඇයගේ හිත, මගේ කටහඬ ඇහිලා ආපහු වතාවක් රිද්දන්න බැරි නිසා.ඒත් ඇගේ සුවඳ මට තාම මතකයි.ඇගේ ළග තිබුන පිච්ච මල් සුවඳට මම හැමදාම ආස කරා.පාවිච්චි කරන perfume එකේ නම ඇහුවත් ඇය ඇස් දෙක කරකවලා "ඒක රහසක් කියන්නේ නෑ" කියලා විතරමයි මට කිව්වේ.

විනාඩි 2ක් විතර ඇස් පියාගෙන මම ඔහේ හිටියා.ඇස් අරින්න මට ලෝබ හිතුනත් කවුරු හරි මගේ උරහිසට අත තියනවා දැනුන නිසා මගේ ඇස් ඉබේටම ඇරුනා.මගේ ඇස් ඉදිරිපිට මෙත්සලාත් ඇයගේ අම්මාත් තාත්තාත් ඉන්නවා දැකලා පුදුම හිතුනා."මම හීනයක්වත් දකිනවාද" මට එහෙමත් හිතුනා .මගේ ළගට ආපු මෙත්සලාගේ අම්මා "පුතේ ඔයාලා දෙන්නට අපෙන් උනේ ලොකු වැරැද්දක් " කියලා පටන් අරගෙන තව මොන මොනවදෝ ගොඩක් දේවල් කියාගෙන කියාගෙන ගියත් මට ඒ කිසිම දෙයක් ඇහුනේ නැත්තේ මෙත්සලාගේ උරහිසට උඩින් කදුලු පුරවගත්ත ඇස් වලින් මගේ දිහා බලන් ඉදපු නවෝදා ළග මගේ ඇස් දෙකත් හිතත් නතර වෙලා තිබුන නිසා.

මෙත්සලා දැකපු මුල්ම දවසේ ඉදන් මෙත්සලා මාව දාල ගිය දවස වෙනකනුත් සිද්ද වුන හැම දෙයක්ම දන්න මගෙත් එක්ක දුක සතුට බෙදා ගත්තේ ඇය.මානසිකව වැටෙද්දී මාව දිරිගන්නවලා අද මම ඉන්න තත්වෙට ගේන්න උදව් කරේත් නවෝදා.මෙත්සලාගේ හීනයක් වෙලා තිබුන මගේ චිත්‍ර ප්‍රදර්ශනය මට සැබෑ කරලා දෙන්න මටත් වඩා මහන්සි වුනේ නවෝදා.

'Excuse me for a while" කියලා නවෝදාට අපි අතරට කතා කරපු මම "මෙත්සලා මේ ඉන්නේ මගේ wife නවෝදා" කියලා එයාලට නවෝදාව හදුන්වලා දුන්නා.මෙච්චර වෙලා මගේ අතින් අල්ලගෙන ඉදපු මෙත්සලා ඇගේ අත ඉක්මනින් මගෙන් ඉවතට ගත්තා.මොනවා කරන්නද මෙත්සලා ඔයා දැන් පරක්කු වැඩී.මගේ මුළු ලෝකෙම දැන් නවෝදාගෙයි අපිට ලැබෙන්න ඉන්න දරුවාගෙයි වෙලා ඉවරයි...

සත්‍ය සිදුවීමකට පාදක වූ කතාවකට අනුව හැඩගැසින..තමන්ගේ ආදරය දුටු විගස එය අත් නොහරින්න මක් නිසාද නැවතත් එවැනි ආදරයක් සොයා ගැනීම දුර්ලභ වන බැවිනි..සිතුන දේ ලියා යන්න අපට ඔබේ කොමෙන්ටු වැදගත් වේ..

No comments:

Post a Comment